یک نظرسنجی اخیر توسط GoCompare نشان داد که “سبزتر بودن” یکی از مهمترین تصمیمات سال نو برای مردم بریتانیا در سال 2022 است.
برای اکثر مردم، این به معنای بازیافت بیشتر، روی آوردن به محصولات پاک کننده و زیبایی سازگار با محیط زیست و استفاده کمتر از پلاستیک است.
برای طراحان وب، این می تواند معنای بسیار بیشتری داشته باشد.
در این وبلاگ، قبل از بررسی چند روش که طراحان وب می توانند در سال 2022 کمی پایدارتر کار کنند، نگاهی کوتاه به تأثیر وب سایت ها بر روی کره زمین می اندازیم.
تاثیر وب سایت ها بر محیط زیست جهان
آمارها نشان می دهد که اینترنت هر ساله بیشتر از کل بریتانیا انرژی مصرف می کند.
داده های اضافی از دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که میانگین ردپای کربن سالانه یک وب سایت 9 کیلوگرم CO2 در سال است.
به گفته بنیاد روز درختکاری، برای درک این موضوع، یک درخت هر سال حدود 21 پوند را جبران می کند.
البته، کسبوکارها در سراسر جهان برای بقای خود به وبسایتهای خود نیاز دارند. بنابراین در زیر به چند موفقیت کوچک که طراحان وب میتوانند برای پایدارتر کردن سایتها و شیوههای کاری خود دست یابند، نگاه میکنیم.
در پایان، همه چیز جمع می شود.
- برای تحقیق و الهام از یک موتور جستجوی سازگار با محیط زیست استفاده کنید
هر جستجوی اینترنتی یک ردپای کربن دارد. در سال 2009، گوگل محاسبه کرد که یک جستجو در موتور جستجوی خود 0.2 گرم CO2 تولید می کند – همان مقدار انرژی که بدن انسان در 10 ثانیه می سوزاند.
موتورهای جستجویی هستند که سعی می کنند تاثیر CO2 خود را جبران کنند. Ecosia یکی از محبوب ترین ها است.
این شرکت بیشتر از سود تبلیغاتی خود برای کاشت درخت در سراسر جهان استفاده می کند.
Ecosia توضیح می دهد: «محاسبه به این صورت است: یک جستجوی متوسط حدود 0.005 یورو درآمد ایجاد می کند. کاشت یک درخت تقریباً 0.25 یورو هزینه دارد، به این معنی که Ecosia می تواند برای هر 50 جستجو یک درخت بکارد. به طور متوسط، هر یک از این درختان 50 کیلوگرم CO2 را در طول عمر 15 ساله مورد انتظار حذف خواهند کرد.
- از تصاویر به طور موثر استفاده کنید
استفاده موثر از تصاویر یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش اندازه صفحات وب و به نوبه خود، ردپای کربن آن صفحات است.
دفعه بعد که برای اضافه کردن یک تصویر به صفحه میآیید، از خود بپرسید که آیا واقعاً لازم است یا خیر. ارزشی که این تصویر واقعاً به صفحه میافزاید را زیر سوال ببرید.
اگر ضروری است، سعی کنید جایگزین هایی برای تصویر بیابید – مثلاً یک گرافیک برداری به جای خودش کار می کند؟
همچنین میتوانید با انتخاب تصویری که رنگهای کمتر، جزئیات کمتر و عمق میدان کمتری دارد، تأثیر یک تصویر را کاهش دهید.
- تاثیر فونت های خود را کاهش دهید
طراحان وب زیادی وجود ندارند که از طراحی یک وب سایت با استفاده از فونت های رایج مانند Ariel، Calibri و Verdana خوشحال شوند.
با این حال، این واقعیت وجود ندارد که فایل های فونت سفارشی می توانند به طور چشمگیری اندازه یک وب سایت و در نتیجه ردپای کربن آن را افزایش دهند.
در پروژه بعدی خود، از تعداد فونت های سفارشی که استفاده می کنید آگاه باشید و از خود بپرسید که آیا واقعاً نیاز به استفاده از این تعداد فونت دارید اگر تعداد آنها شروع به جمع شدن کرد.
همچنین به میزان پررنگ و مورب هایی که در سایت استفاده می کنید توجه کنید، زیرا آنها عناصر کد اضافی را به سایت ها اضافه می کنند و تأثیر محیطی آنها را افزایش می دهند.
- پخش خودکار ویدیوها را خاموش کنید
احتمال زیادی وجود دارد که پخش خودکار ویدیوها را از سایتهایی که طراحی میکنید غیرفعال کرده باشید، زیرا همه نظرسنجیها نشان میدهند که 92 درصد از کاربران وب آنها را آزاردهنده میدانند.
با این حال، اگر شغل شما از شما می خواهد که ویدیوهای پخش خودکار را به یک سایت اضافه کنید، برای کاهش تأثیرات محیطی آنها، آنها را فقط به تعداد معینی از صفحات یا فقط به صفحه اصلی اضافه کنید.
- از بهترین شیوه های سئو استفاده کنید
اگر وبسایتهای شما به راحتی در موتورهای جستجو پیدا شوند، مردم زمان کمتری را برای جستجوی آنها در اینترنت صرف میکنند و تلاشهای جستجوی آنها به طور خودکار انرژی کمتری مصرف میکند.
می توانید مقالات بیشتر و راهنمای سئوی رایگان را در بخش نکات موتور جستجو وبلاگ ما بیابید.
- سایت های خود را با استفاده از ماشین حساب کربن وب سایت تست کنید
ماشین حساب کربن وب سایت به شما این امکان را می دهد که URL یک وب سایت را وارد کنید تا بررسی کنید که چقدر CO2 تولید می کند.
همچنین به شما می گوید که این مقدار CO2 برای چند فنجان چای می تواند استفاده شود و این سایت از نظر مصرف انرژی چگونه با سایرین در سراسر جهان مقایسه می شود.
حداقل، بازدید از این سایت هر از گاهی می تواند به طراحان وب کمک کند تا از تأثیر فناوری بر محیط زیست آگاه شوند.
- مانیفست وب پایدار را بخوانید
مانیفست وب پایدار شش اصل را پیشنهاد می کند که مردم در سراسر جهان باید به آن متعهد باشند تا اینترنت را پایدارتر کنند.
این اصول فراتر از حوزه طراحی وب هستند، اما خوب است که آنها را در نظر داشته باشید.
اصول پاکیزگی، کارآیی، باز بودن، صداقت، بازسازی و پایداری است.
پس شما متعهد به نجات سیاره هستید؟ پس انداز پول هم چطور؟
در ژانویه 2022، Heart Internet در همه برنامههای VPS خود مدیریتی فروش دارد.
در فروش، شما می توانید تا 25٪ از قیمت یک طرح سالانه با پرداخت سالانه آن دریافت کنید.
بستهها دارای حداکثر 16 vCPU، 64 گیگابایت رم، و 800 گیگابایت فضای ذخیرهسازی، و انواع اجزاء مانند پهنای باند نامحدود، پشتیبانگیری رایگان و نظارت بر عملکرد رایگان هستند.
در صفحات محصولات ما بیشتر بیاموزید. فروش در 31 ژانویه 2022 به پایان می رسد.