![404 صفحه خطای مورد علاقه ما [2022]](https://vpshetzner.ir/wp-content/uploads/2022/08/404-صفحه-خطای-مورد-علاقه-ما-2022.png)
شاید عنوان این وبلاگ برای شما کمی غیر قابل باور به نظر برسد. پس از همه، هر کسی می تواند عشق صفحه خطا؟
از این گذشته، آنها تجربه بازدیدکنندگان را قطع میکنند، اغلب نشانهای از این هستند که مشکلی در وبسایت رخ داده است، و میتوانند برای مشتریان تجاری هزینه بردارند – برخی تحقیقات نشان میدهد که 73 درصد از مردم یک وبسایت را ترک میکنند و هرگز بازنمیگردند. با صفحه 404 مواجه می شوند.
با این حال، طراحان و توسعه دهندگان وب با محتوای این صفحات خلاق تر می شوند.
در این وبلاگ، قبل از بررسی چند ویژگی که می تواند به یک صفحه موثر و به یاد ماندنی 404 کمک کند، به 10 نمونه از صفحات خطای 404 نگاهی می اندازیم که نمی توانید آنها را دوست نداشته باشید.
- لاما لاما
این صفحه خطای 404 آژانس دیجیتال لاما لاما مستقر در آمستردام است. این صفحه کاملاً شخصیت برند را منعکس می کند – فلسفه آژانس این است که “ما عاشق بازی هستیم”.
این صفحه همچنین تعاملی است و دارای جلوه های ماوس و دعوتی برای “طراحی چیزی” به همان سبک صفحه 404 است.
- نیکولو میراندا
این صفحه خطای 404 بخشی از سایت نمونه کارهای طراح و توسعه دهنده مستقر در آمستردام Niccolo Miranda است. درست مانند بقیه وب سایت میراندا، مهارت ها و خلاقیت او را به نمایش می گذارد.
- DFY
صفحه 404 این آژانس راه حل های دیجیتال خلاقانه، فضانوردی را نشان می دهد که به نظر می رسد در فضا شناور است و عبارت «رهایم نکن».
هوشمندانه، همچنین دارای یک ساعت شمارش معکوس است که به بازدیدکننده از دست رفته اطلاع می دهد که در عرض چند ثانیه به سایت اصلی بازگردانده می شود.
- یک جعبه ناهار
پس زمینه صورتی روشن، تایپوگرافی جسورانه و گرافیک چشم نواز شما را به صفحه 404 این شرکت فناوری سفارش غذا خوش آمد می گوید. کلمات متفکرانه در این صفحه عبارت بودند از: «ما متأسفیم که به شما اطلاع می دهیم که این صفحه وجود ندارد. او چه کار می کند؟ حدود یک میلیون دلیل برای اینکه چرا باید از Lunchbox استفاده کنید.
- Humbleteam
صفحه 404 این آژانس طراحی دیجیتال 100٪ در برند است. هم رنگ برند آنها و هم حس شوخ طبعی شرکت را به نمایش می گذارد.
- اوا هابرمن
بازدیدکنندگانی که آدرس اینترنتی اشتباهی را در وب سایت بازیگر زن ایوا هابرمن وارد می کنند با تصویری دراماتیک از او در حالی که اشک می ریخت و عبارت “شما اوا هابرمن را شکستید” مواجه می شوند.
- 495 ودکای روسی
صفحه 404 این شرکت ودکا با طرح رنگی سیاه و سفید، گرافیک خوب طراحی شده و انیمیشن ظریف، ساده و در عین حال فوق العاده موثر است.
- متیو فیشر
در نگاه اول، صفحه خطای 404 هنرمند متیو فیشر مانند یک صفحه پیام خطای سیاه و سفید ساده به نظر می رسد. سپس یک انیمیشن تپنده ظاهر می شود که برخی از کارهای فیشر را نشان می دهد. سپس صفحه به ظاهر اولیه خود باز می گردد، اما بازدیدکنندگان می توانند از جلوه های زیبای ماوس برای مشاهده مجدد محصولات استفاده کنند.
- کافئین
این صفحه خطای کمی دیوانه کننده مطمئناً توجه شما را جلب خواهد کرد. هنگامی که به این سیگنال 404 می رسید، صفحه پر از دایره ها می شود، در یک جلوه توپ بینگو. هر دایره با تصاویری از یک گربه غافلگیر شده در پس زمینه فضایی روان پر شده است. بازدیدکنندگان سایت می توانند از ماوس برای حرکت دادن گربه ها به اطراف استفاده کنند و هر حرکت یک میو ایجاد می کند.
- بی شمار
این صفحه خطای یکپارچهسازی با سیستمعامل 404 کارت تست را نشان می دهد – تصویری که در دهه های 60، 70 و 80 در تلویزیون ها ظاهر می شد، زمانی که هیچ برنامه ای وجود نداشت. این صفحه متعلق به وب سایت آژانس ویدیوی خلاق بی شمار است.
بنابراین چه چیزی می توانیم از مثال های بالا یاد بگیریم؟
4 ویژگی کلیدی صفحات خطای موفق 404
- پیوند به صفحه اصلی
این ناگفته نماند. اما دکمه بازگشت باید واضح و واضح باشد تا بازدیدکننده آن را از دست ندهد و سایت را ترک نکند.
برای چیزی حتی موثرتر، یک تغییر مسیر خودکار راهاندازی کنید که بازدیدکنندگان را مستقیماً از صفحه 404 به صفحه اصلی میبرد – صفحه خطای DFY فهرستشده در بالا این کار را انجام میدهد.
اگر سایت وردپرسی دارید، می توانید از افزونه All 404 Redirect to Homepage برای رسیدن به این هدف استفاده کنید.
- فیلد جستجو
هنگامی که یک بازدیدکننده در صفحه 404 فرود می آید، از قبل احساس می کند که وقت خود را تلف کرده است.
برای اطمینان از اینکه آنها دیگر وقت خود را تلف نمی کنند، می توانید یک نوار جستجو در صفحه 404 خود قرار دهید تا به آنها کمک کنید اطلاعاتی را که در ابتدا به دنبال آن بودند پیدا کنند.
- نام تجاری
همانطور که در بالا نشان داده شد، صفحات خطای 404 یک راه عالی برای نشان دادن شخصیت برند شما هستند. از استفاده از طنز نترسید و کاری متفاوت انجام دهید تا مطمئن شوید که توجه بازدید کننده را حفظ می کنید.
- کد تخفیف
نیل پاتل، متخصص سئو، تخمین می زند که نرخ تبدیل یک صفحه خطای 404 بسیار کمتر از 2٪ است.
با این حال، او توصیه می کند که افزودن کد تخفیف به این صفحه می تواند به علاقه مندی بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری کمک کند.
به یاد داشته باشید که پیشنهاد تخفیف را درست زمانی که بازدیدکننده قصد خروج دارد (سایت شما نیاز به نرمافزار قصد خروج داشته باشد) را درج کنید، نه زمانی که در صفحه 404 قرار میگیرد.
میزبانی در سطح طراح وب و توسعه دهنده وب از Heart Internet
در Heart Internet، ما تعدادی گزینه میزبانی را ارائه می دهیم که برای حرفه ای ها مناسب است.
برنامه های WordPress Pro ما را بررسی کنید، که با منابعی برای ایجاد حداکثر 50 وب سایت ارائه می شود – بسته به بسته ای که انتخاب می کنید.
یا برنامه های VPS ما را بررسی کنید، که دارای بین یک تا 16 CPU، 2 تا 64 گیگابایت رم و 40 تا 800 گیگابایت فضای ذخیره سازی است.
مثل همیشه با Heart Internet، میتوانید روی 99.9% آپتایم و پشتیبانی عالی مشتری حساب کنید.