طراحی وب سایت هایی که در دسترس باشند و تنوع را منعکس کنند ضروری است. اما در سال 2022 ممکن است دیگر کافی نباشد.
در وبلاگی اخیر، مدیر ارشد تنوع، ارزش سهام و گنجاندن گوگل برای EMEA، آمریکای لاتین و کانادا، کارینا گوویندجی، پیشبینی کرد که امسال جهان به طور فزایندهای انتظار دارد که برندها «رویکرد ظریفتری برای تنوع، برابری و گنجاندن» داشته باشند. .
او نوشت:
«به این معنی است که هویت افراد متقاطع است. هر فردی تجربه منحصر به فرد خود را از تبعیض و ظلم دارد و ما باید هر چیزی را که ممکن است مردم را به حاشیه براند در نظر بگیریم. و این می تواند همپوشانی داشته باشد: افراد با یک ویژگی واحد تعریف نمی شوند.
پس چگونه طراحان و توسعه دهندگان می توانند اطمینان حاصل کنند که وب سایت هایی که ایجاد می کنند منعکس کننده این تقاطع هستند؟
برای چند نکته به پایین بروید.
هویت متقاطع چیست؟
کیمبرل کرنشاو، آکادمیک آمریکایی، اصطلاح بین بخشی را در اواخر دهه 1980 ابداع کرد.
این کلمه نحوه تلاقی و همپوشانی جنسیت، طبقه، سن، رنگ پوست و سایر ویژگی های شخصی را توصیف می کند.
تشخیص می دهد که انسان ممکن است بیش از یک ویژگی داشته باشد که در معرض تبعیض و خصومت باشد.
کرنشاو در مصاحبهای با دانشکده حقوق کلمبیا گفت: «این فقط یک مشکل نژادی نیست، یک مشکل جنسیتی در اینجا و یک مشکل طبقاتی یا LBGTQ.
“بسیاری از اوقات آن قاب آنچه را که در مورد افرادی که موضوع همه این چیزها هستند، پاک می کند.”
8 نکته برای انعکاس تقاطع در طراحی وب شما
1. انجام ممیزی تنوع
کلمه ممیزی این کار را شبیه یک پروژه بزرگ می کند، اما در واقع می تواند یک کار ساده باشد. چند صفحه از وبسایتی را که روی آن کار میکنید اسکن کنید تا ببینید آیا محتوا مخدوش است یا خیر.
از نکات زیر برای جستجوی تصاویر نامتعادل، زبان و سایر عناصر طراحی استفاده کنید.
2. تصاویری را انتخاب کنید که منعکس کننده هویت های متقاطع هستند
هنگام انتخاب تصاویر، گزینه هایی را انتخاب کنید که کلیشه ها را به چالش می کشند. برای مثال، هنگام انتخاب تصویری از والدینی که در خانه میمانند، تصویر شخصی را انتخاب کنید که بهجای زن خود را مرد میداند، و در نظر بگیرید که چگونه آن تصویر ویژگیهای دیگری مانند رنگ پوست، سن و طبقه را به تصویر میکشد.
3. پیام های تبلیغاتی را به روز کنید تا واقعیت های جدید را منعکس کنید
ساختن وب سایتی که هویت های متقاطع را منعکس می کند در مورد توسعه سایت هایی است که زندگی واقعی و تجربیات روزمره مردم را منعکس می کند.
این به معنای اطمینان از این است که هنرمندان نماینده سبک زندگی مردم و همچنین ویژگی های شخصی آنها هستند.
به عنوان مثال، زمانی که پوشیدن ماسک صورت در بریتانیا اجباری شد، گوگل تبلیغات خود را بهروزرسانی کرد تا افراد ماسکپوش را نشان دهد.
موتور جستجو متوجه شد که برای تجارت خوب است و این کار درستی است.
گوگل فاش کرد: «پس از راهاندازی [of the facemask creatives]، ما شاهد افزایش قابل توجهی در میزان مطلوبیت و آگاهی از برند در مقایسه با پیام تبلیغاتی قبلی و کمتنوع قبل از همهگیری بودیم. بهویژه در بریتانیا، معیار کلیدی ما – هزینه هر سرنخ واجد شرایط – پس از راهاندازی کمپین، 45 درصد کاهش یافت و نشان داد که مخاطبان ما به احتمال زیاد با پیشنهادات ما تعامل دارند.
4. رویکرد جین آستن را در مورد ضمایر خنثی جنسیت در نظر بگیرید
مطمئن شوید کپی سایت شما حاوی کلمه ای مانند او، او، او، او یا او نباشد، اگر به طور خاص به شخصی اشاره نمی کند که آن جنسیت را شناسایی می کند.
به جای آن از «آنها»، «آنها»، «آنها» و «خودتان» استفاده کنید.
جین آستن اغلب از این اصطلاحات در نوشته های خود استفاده می کند – می توانید نمونه هایی را در اینجا ببینید اینجا.
5. از زبان توانا اجتناب کنید
امروزه ده ها کلمه نمادین در گفتار روزمره استفاده می شود. اگر وب سایتی با لحن غیررسمی طراحی می کنید، به راحتی وارد صفحات شما می شوند.
مراقب عباراتی مانند دیوانه، دیوانه، کور، دیوانه، OCD و گنگ باشید.
کلماتی از این دست انگ می زند و باعث درونی شدن سوگیری های مضر می شود.
6. از اصطلاحات اجتماعی پرهیز کنید
نمونه هایی از اصطلاحات اجتماعی شامل “لیست سیاه” و “لیست سفید” و “بومی” است.
اگر این عبارات را در سایتی که در حال توسعه آن هستید مشاهده کردید، آنها را با گزینههایی مانند «فهرست مسدود» و «لیست مجاز»، «سطح بالا» و «ساختشده» جایگزین کنید.
7. طرح های رنگی را تجزیه و تحلیل کنید
هر رنگی مفهومی دارد. به عنوان مثال، در بریتانیا، ضرب المثل تاریخی می گوید “صورتی برای دختران است، آبی برای پسران”.
دفعه بعد که طرح رنگی را برای وب سایت انتخاب می کنید، رنگ های خنثی مانند خاکستری، زرد، نارنجی و سبز را در نظر بگیرید.
یا، اگر مشتری شما به رنگ صورتی یا آبی است، با ترکیب رنگ ها با سایه خنثی دیگری، مفاهیم را پخش کنید.
8. جامع کار کنید
صنعت طراحی وب راه درازی در پیش دارد تا بتواند ادعا کند که فراگیر است. یک مطالعه اخیر نشان داد که 79٪ از افرادی که در این زمینه کار می کنند، به عنوان مثال مرد هستند.
با این حال، بهترین راه برای اطمینان از اینکه سایتهایی که طراحی میکنید منعکسکننده هویتهای متقاطع هستند، این است که اطمینان حاصل کنید که گروههای کمنمایش و حذفشده از نظر تاریخی در هر فرآیند خلاقانه مشترکی که انجام میدهید، گنجانده میشوند.
این در مورد همه چیز از کپی رایت گرفته تا عکاسی صدق می کند.
درباره اینترنت قلب و فروش ژانویه 2022 ما
Heart Internet یک ارائه دهنده میزبانی، دامنه و امنیت وب در بریتانیا است.
محدوده محصولات ما شامل میزبانی وب، میزبانی وردپرس از جمله برنامه های حرفه ای، میزبانی VPS و سرورهای اختصاصی است.
در زمانهای مشخصی از سال، ما معاملات و پیشنهاداتی را ارائه میکنیم تا میزبانی را با بودجهی بیشتر سازگار کنیم.
در ژانویه 2022، ما 25٪ تخفیف برای همه بسته های میزبانی VPS خود مدیریتی ارائه می دهیم. پیشنهاد در تاریخ 31 به پایان می رسدSt ژانویه. در ما بیشتر بدانید صفحات محصول.