

رسانه های اجتماعی برای مدت طولانی توسط مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه به سختی می توان کسب و کاری را پیدا کرد که حضور خود را در شبکه های اجتماعی نشان نداده باشد. مشاغل عمدتاً از آن برای بازاریابی و تبلیغات تجاری استفاده می کنند. با این حال، همه صاحبان کسب و کار نمی دانند چگونه جبهه های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنند. اینها برخی از اشتباهاتی است که آنها هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی در تجارت مرتکب می شوند.
تعامل با مشتری
با فالوورها تعامل ندارد
بیشتر مصرف کنندگان به دنبال کسب و کارهایی هستند که در رسانه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی به بهترین گزینه برای ارتباط بین مصرف کنندگان و کسب و کارها تبدیل شده اند. بیشتر کسبوکارها اهمیت ارتباطات در تجارت را میدانند و اینکه چگونه رسانههای اجتماعی دسترسی به جمعیت بزرگتری را آسانتر میکنند. با این حال، یکی از اشتباهات کارآفرینان عدم تعامل با کاربران در رسانه های اجتماعی است. کسب و کارها باید همیشه چیزی را به مشتریان خود ارائه دهند که مشتاقانه منتظر آن باشند که باعث شود مشتریان تمایل به بازگشت به صفحات خود داشته باشند.
پاسخی به نظرات و نقدها داده نمی شود
مشتریان می خواهند که شرکت ها به آنها پاسخ دهند. یکی از اشتباهات صاحبان مشاغل این است که به نظرات و نظرات مشتریان پاسخ نمی دهند. مشتریان می خواهند با شرکت هایی که به مشتریان خود پاسخ می دهند شناسایی کنند. پاسخ دادن به نظرات باعث می شود که مشتریان احساس قدردانی کنند و کسب و کار دلسوز دیده می شود. نظرات خوب به کسب و کار نشان می دهد که انتظارات بازار هدف را برآورده می کند، در حالی که نظرات منفی به شرکت هدایت می کنند که چه چیزی را تغییر دهد و چگونه می تواند خدمات خود را بهبود بخشد.
شما خیلی زیاد یا خیلی کم می فروشید
مشتریان دوست ندارند توسط فروشندگان بمباران شوند. آنها سعی خواهند کرد به هر وسیله ممکن فرار کنند و این در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. کاربران شبکه های اجتماعی فروش سخت محصولات و خدمات را دوست ندارند. ایجاد روابط با کاربران شبکه های اجتماعی برای ایجاد فروش بیشتر توصیه می شود. نداشتن استراتژی فروش توسط هیچ کسب و کاری یک حرکت هوشمندانه محسوب نمی شود. در ابتدا، ایجاد اعتماد و بازاریابی برای برند توصیه می شود. با این حال، در برخی مواقع، انتظار می رود که یک کسب و کار برای محصولات و خدمات خود برنامه فروش داشته باشد. هدف این کسب و کار استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد اعتماد مشتریان به برند و سپس فروش محصولات به آنها است.
اضافه بار پست
در حالی که توصیه می شود شرکت ها موارد مختلفی را در صفحات خود ارسال کنند، مهم است که اطمینان حاصل شود که آنها صفحات را تحت تأثیر قرار نمی دهند. حتی هنگام انتشار محتوا، کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که فقط محتوای مرتبط را منتشر می کنند. پست ها باید فواصل و زمان بندی شوند تا کاربران را تحت تاثیر قرار ندهد.
پلتفرم ها و عملکرد
خود را بیش از حد نازک پخش کنید
حضور در شبکه های اجتماعی زمان و تلاش زیادی می طلبد. شما باید کانال های ارتباطی را باز نگه دارید و به دادن پیام های آموزنده ای که وب سایت را متمایز می کند، ادامه دهید. اشتباه کسب و کار این است که روی پلتفرم های کافی قرار نگرفته است. اگر کسب و کار روی دو یا سه پلتفرم اجرا شود بهتر خواهد بود. توصیه میشود که شرکتها بهجای حضور در چندین پلتفرم که در آن عملکرد ضعیفی دارید، از هر سه پلتفرم حداکثر استفاده را ببرند.
بیش از حد کنترل کننده و برای بدست آوردن ندادن
همه اشتباه می کنند، از جمله شرکت ها. مشتریان می خواهند چیزی معتبر در مورد یک کسب و کار ببینند و کسب و کاری می خواهند که مایل به پذیرش انتقاد باشد. از انتقاد مثبت می توان چیزهای زیادی یاد گرفت. صاحبان مشاغل فقط باید هنگام استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی باز باشند.
نام تجاری ناسازگار
یک کسب و کار باید یک برند ثابت داشته باشد. مشتریان می خواهند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی سازگاری پیدا کنند. وجود ناهماهنگی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی باعث می شود مشتریان نسبت به برند بی اعتماد شوند. اعتبار برند زیر سوال خواهد رفت و این برای شرکت خوب نیست. باید مطمئن شوید که برند تجاری در همه پلتفرمها ثابت میماند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان در مورد قابل اعتماد بودن کسبوکار سؤال نمیکنند. اگر یک شرکت قابل اعتماد باشد، مشتریان به احتمال زیاد محصولات را از شرکت دریافت می کنند.
مشکلات تجاری
داشتن استراتژی غیرمتمایز
تکرار باعث کسالت می شود. داشتن چندین سایت یک مزیت بزرگ برای یک شرکت است، اما اگر یک پیام مشابه در همه سایت ها باشد خسته کننده می شود. کاربران شبکه های اجتماعی خواهان تنوع هستند. استفاده از پلتفرم های مختلف را برای ترویج جنبه های مختلف کسب و کار به کار بگیرید. به این ترتیب، کسب و کار به انتشار محتوای جدیدی ادامه می دهد که کاربران را برای مشاهده بیشتر کسب و کار ترغیب می کند.
استفاده ضعیف از اهرم
کسب و کارها در مورد محصولاتی که با آنها کار می کنند اطلاعات زیادی دارند. وقتی دانش در رسانههای اجتماعی استفاده میشود، کاربرانی را جذب میکند که برای تعامل با کسبوکار و یادگیری بیشتر به پلتفرمهای مختلف میروند. یک شرکت باید دانش خود را به عنوان یک اهرم در نظر بگیرد. نباید اطلاعات زیادی ارائه کند زیرا مشتریان دلیلی برای رفتن به پلتفرم نخواهند داشت. تفویض اختیار بیش از حد نشان می دهد که یک شرکت بی تجربه است و بدون اهرم، کسب و کار در مضیقه خواهد بود.
معیارها ایجاد نشد
کسبوکارهایی که در جبهه رسانههای اجتماعی کار میکنند باید بدانند کمپینهایشان چقدر خوب عمل میکنند. ارزیابی نکردن شبکه های اجتماعی اتلاف سرمایه است. معیارها به شرکت این امکان را می دهد که بداند آیا شرکت در حال رکود است یا پیشرفت می کند. معیارها باید بررسی شوند تا کسب و کار بداند که چگونه باید استراتژی خود را برای افزایش فروش تغییر دهد.
اتکای بیش از حد به شبکه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی به دلیل مقرون به صرفه بودن و انجام آن آسان است، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. بسیاری از شرکتها به جای اینکه به دنبال راههای دیگری مانند بازاریابی اینترنتی باشند، بیش از حد بر این موضوع تکیه میکنند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت خوب است. با این حال، راه های دیگری باید در نظر گرفته شود.
رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار ضروری هستند. کسب و کارها می توانند برای مخاطبان وسیع تری تبلیغ کنند. با فراخوانهای اقدام، شرکتها میتوانند فروش خود را افزایش دهند که برای رشد کسبوکار خوب است. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که شرکت ها می توانند از آنها استفاده کنند. شرکتها باید پلتفرمهایی را انتخاب کنند که بهترین کار را با آنها داشته باشند و استفاده از آنها را به حداکثر برسانند. استفاده صحیح از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تجارت، به ویژه در دنیای دیجیتال در حال رشد، سودمند است.